Vragen en antwoorden

Veelgestelde vragen

Aankoop
Betaling
Bezorging
Inmeten
Montage
Garantie
Onderhoud
Overige
Aankoop
Betaling
Bezorging
Inmeten
Montage
Garantie
Onderhoud
Overige
Wat als ik na de koop nog iets wil veranderen aan mijn keuken?

Dat is geen probleem. U kunt uw nieuwe keuken nog aanpassen totdat de keuken bij de fabrikant besteld is. De bestelling van de keuken wordt geplaatst na het inmeten en na controle door speciale ordercontroleurs van onze afdeling op het servicekantoor.

Wat houdt het in als ik een keuken koop op afroep?

Dat betekent dat wij uw keuken hebben gereserveerd bij de fabrikant. Deze keuken is nog niet geproduceerd, maar wel door u gekocht. U kunt uw keuken nu nog aanpassen. Na het definitief plaatsen van de bestelling gaat het produceren van de keuken van start en bepalen we in overleg met u wanneer de keuken klaar moet zijn. Wij bieden u de service om uw keuken kosteloos op afroep te laten staan. uw keuken mag maximaal twee jaar op afroep staan.

Krijg ik bij Tulp een tekening van mijn nieuwe keuken?

Onze keukenadviseurs zijn specialisten in persoonlijk advies. Wanneer u een goed beeld hebt van uw nieuwe keuken maken zij een 2D- of 3D tekening van de keuken. In een 3D tekening kunnen zij zelfs een deel van de woon- of eetkamer meenemen zodat u precies kunt zien hoe de keuken in uw woning eruit gaat zien. Op onze website kunt u zelf ook een 3D tekening maken. Wanneer alles definitief is, ontvangt u ook een leidingschema. Dit is een tekening van hoe leidingen (zoals voor gas, water en elektriciteit) moeten worden aangelegd als voorbereiding op de plaatsing van uw keuken.

Kan ik bij Tulp altijd een offerte aanvragen?

U kunt bij ons altijd een vrijblijvende offerte aanvragen. Ook bestaat de mogelijkheid om een 2D- of 3D te laten maken zodat u een goed beeld krijgt van hoe de keuken in uw woning eruit gaat zien. Het is handig om hiervoor een afspraak te maken in een van onze showrooms zodat wij alle tijd voor u hebben.

Hoe zit het met de betaling van mijn keuken?

U hebt twee betalingsopties:

  1. U betaalt bij de levering van de keuken aan onze chauffeur. Houd er rekening mee dat het pinlimiet hoog genoeg is ingesteld.

  2. U rekent het bedrag af in onze showroom.

Moet ik een aanbetaling doen wanneer ik bij Tulp een keuken koop?

Nee, bij ons hoeft u niets aan te betalen.

Wat is de levertijd van een keuken?

De gemiddelde levertijd van een keuken is 8 tot 12 weken. Dit is veelal afhankelijk van de grootte, specifieke wensen en het merk van de keuken. Er is veel mogelijk als u uw keuken snel nodig heeft. Informeer hiernaar bij uw keukenadviseur.

Als een korte levertijd echt belangrijk is kunt u ook informeren naar onze uitverkoop keukens. Deze kunnen direct uit de showroom geleverd worden en hierop krijgt u korting tot wel 70%.

Wat als mijn keuken op een etage geleverd moet worden?

Wij zijn in bezit van een eigen ladderlift, waardoor we ook kunnen leveren wanneer u op een etage woont. In de meeste gevallen gaat deze lift tot en met de 3e etage. Woont u hoger dan een 3e etage? Dan zijn de kosten voor bijvoorbeeld een hijskraan voor eigen rekening.

Wat zijn de bezorgkosten van een keuken?

In Nederland en België betaalt u geen bezorgkosten. Wilt u de keuken in een ander land geleverd hebben? Informeer dan bij de keukenadviseur naar de bezorgkosten.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn keuken geleverd en gemonteerd wordt?

Tulp doet in eerste instantie een voorstel voor het leveren en monteren van de keuken. Dit wordt op weekbasis bepaald. Dit gaat uiteraard altijd in overleg. Wanneer u bijvoorbeeld op vakantie bent of een nieuwbouwwoning hebt, dan kijken we samen met u naar een geschikte week voor levering. We houden u verder op de hoogte op welke datum en tijdvak we de keuken komen leveren.

Wordt de keuken op de dag van levering direct gemonteerd?

De levering en montage worden los van elkaar gepland. De keuken wordt één werkdag na levering gemonteerd.

Worden keukens ook in het weekend geplaatst?

Nee, dit is altijd van maandag tot en met vrijdag.

Levert Tulp ook in het buitenland?

Ja, dit is geen probleem. Informeer bij de keukenadviseur naar de mogelijkheden voor bezorging in het buitenland. De bezorgkosten buiten Nederland en België zijn voor eigen rekening.

Hoe kan ik een inmeetafspraak plannen?

Het beste kunt u contact opnemen met de showroom waar u de keuken hebt gekocht. Bekijk hier onze contactgegevens per showroom. https://www.tulpkeukens.nl/showrooms/

Kan ik ook zelf de keuken inmeten?

Dit is alleen mogelijk als u ook de keuken zelf monteert. In dit geval neemt u zelf de verantwoordelijk. We adviseren daarom altijd om de inmeting te laten doen door onze gespecialiseerde inmeters. Bovendien is de inmeting voor u altijd kosteloos.

Wat gebeurt er bij een inmeetafspraak?

Om ervoor te zorgen dat uw nieuwe keuken straks perfect in de ruimte past, komt er een gespecialiseerde inmeter bij u langs. We gaan als volgt te werk:

  • De inmeter meet de ruimte op door middel van een laser en kijkt naar de plaats van ramen en deuren.

  • Daarnaast bekijkt de inmeter hoe uw nieuwe keuken veilig naar de keukenruimte getransporteerd kan worden.

  • De inmeter maakt hier een gedetailleerd verslag van, zodat de keuken kan worden besteld en er niets meer mis kan gaan op het moment dat de keuken geplaatst en gemonteerd wordt.

Wat als ik een nieuwbouwwoning heb?

Wanneer u een nieuwbouwhuis hebt, dan moeten de binnenmuren er al staan om de inmeting te kunnen doen.

Kan de inmeting ook plaatsvinden als de ‘oude’ keuken er nog staat?

Dit is geen probleem. Bij een bestaande woning mag de oude keuken er nog gewoon staan tijdens de inmeting.

Moet ik bij de inmeting aanwezig zijn?

Het is belangrijk dat u tijdens het inmeten thuis bent, zodat u vragen kunt stellen en het inmeetrapport kunt tekenen.

Op welke moment vindt de inmeting plaats?

Wanneer u getekend hebt voor de keuken, dan gaan we volgende data plannen:

  1. Datum voor de inmeetafspraak

  2. Datum voor levering

  3. Indien de keuken door ons gemonteerd wordt, de datum voor de montage.

Hoeveel tijd neemt een inmeting in beslag?

De inmeting duurt ongeveer 1 uur. Meestal reserveren wij één dagdeel voor het inmeten, zodat u weet wanneer we ongeveer langskomen.

Wat als ik nog niet precies weet wanneer mijn nieuwe keuken geleverd moet worden?

Als u nog niet weet wanneer uw nieuwe keuken geleverd moet worden, bijvoorbeeld als u een nieuwbouwhuis hebt gekocht, dan kunt u de keuken op afroep kopen. Onder het kopje ‘Aankoop’ leest u wat dit inhoudt.

Wat houdt montage van mijn keuken precies in?

De montage van uw keuken neemt grofweg een hele werkdag in beslag. U kunt de monteur daarom tussen 7.00 en 7.30 uur bij u op de stoep verwachten. We beginnen de dag met het uitpakken en nogmaals controleren van de goederen. Vervolgens monteren we de keuken volgens het inmeetrapport en leveren we uw nieuwe keuken aan u op. Wanneer u het opleverrapport hebt getekend, dan zit het werk van de monteur erop. Er rest nu nog één ding: het aansluiten van de apparatuur. Dit is in principe iets wat u zelf kunt doen of regelen, maar wanneer u liever heeft dat wij de apparatuur voor u aansluiten, is dit ook geen enkel probleem. U dient dit dan van tevoren bij uw keukenadviseur aan te geven.

Wat zijn de kosten van montage?

De kosten van het monteren van de keuken zijn afhankelijk van meerdere factoren, zoals de grootte van de keuken en extra werk zoals betegeling en het leggen van leidingen. Dit kunnen we het beste inschatten wanneer de keuken volledig is ontworpen.

Hoe lang duurt het monteren van de keuken?

De montage van uw keuken neemt grofweg een hele werkdag in beslag. U kunt de monteur daarom meestal tussen 7.00 en 7.30 uur bij u op de stoep verwachten. Het werkelijke tijdstip wordt uiteraard met u besproken.

Wordt bij de montage van mijn keuken ook alle apparaten aangesloten?

Standaard worden bij de montage de apparaten niet aangesloten. Uiteraard kunnen wij dit wel voor u verzorgen. Wanneer u dit aangeeft bij uw keukenadviseur zorgen we ervoor dat er een monteur bij u komt die gekwalificeerd is om de apparatuur aan te sluiten.

Wie monteert mijn keuken?

U kunt kiezen of u de keuken zelf wilt monteren of dat door onze eigen monteurs wilt laten doen. Onze monteurs zijn intern opgeleid en worden continue bijgeschoold. Afhankelijk van de grootte van de keuken komen er één of twee monteurs uw keuken monteren. De keuken wordt één werkdag na levering gemonteerd.

Hoe lang heb ik garantie op mijn nieuwe keuken?

U heeft 25 jaar garantie op uw nieuwe keuken. Dat is 25 jaar lang compleet zorg- en risicovrij genieten van uw keuken. Dit is met uitzondering van het werkblad en de apparatuur. De garantie op de keuken verloopt volledig via Tulp Keukens.

Hoe lang is de garantie op het werkblad?

U ontvangt 2 jaar garantie op het werkblad.

Hoe lang is de garantie op de apparatuur?

De service en garantie van apparaten wordt door de fabrikant verzorgd. U kunt rechtstreeks contact opnemen met het merk van het betreffende apparaat om een servicebezoek in te plannen. Elke fabrikant hanteert een andere garantie op hun producten.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Bekijk hier de garantievoorwaarden.

Wat als de garantietermijn is verlopen?

Wij bieden altijd de mogelijk om reparaties uit te voeren voor uw keuken. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via de bovenstaande contactgegevens.

Hoe onderhoud ik mijn keuken van Tulp Keukens?

Gebruik daarvoor de speciaal ontwikkelde Bling-set, verkrijgbaar bij Tulp Keukens. De samenstelling van Bling zorgt voor een hygiënische en stralende keuken. Afhankelijk van de materialen in uw keuken kiest u een van de verschillende onderhoudssets. Meer informatie over Bling en de verschillende sets kunt u vinden op de website www.onderhoudset.nl.

Is Tulp CBW-erkend?

Tulp heeft CBW-erkenning waarmee we gegarandeerde zekerheid bieden. Met deze CBW-erkenning hebben wij verkoopwaarden die u extra goed beschermen bij de aankoop van jouw keuken. Onafhankelijke klachtafhandeling en garantie zijn zo voor u vanzelfsprekend. Mochten er onverhoopt geschillen voorkomen, dan neemt CBW de zaken over en geeft garantie af. Bekijk hier onze CBW-voorwaarden.

Service & contact

Tel: 0416-539158
Mail: klantenservice@tulpkeukens.nl

Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag. Ook kunt u gebruik maken van ons contactformulier. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op en helpen u waar mogelijk.

 

Heeft u hem al?

Het unieke keukenmagazine van Tulp Keukens geeft een goed en volledig beeld van wat mogelijk is bij Tulp Keukens. En dat is veel! Blader door de wereld van Tulp.

  • Binnen 3 dagen in uw brievenbus
  • Boordevol inspiratieve keukenopstellingen
Keukens
Terug
Sluiten